Behafabrikant ziet computerheldin als ideaal model

LONDEN - In de reclamewereld valt het niet mee om op te vallen. Maar een fabrikant van bustehouders heeft daar iets op gevonden. Hij zocht zijn toevlucht tot computerheldin Lara Croft, die bekend staat om haar omvangrijke borsten.
BR>De virtuele dame blijkt de ideale pasvorm te hebben, zo staat te lezen in The Independent. Volgens de advertentiemakers heeft ze aanzienlijke voordelen boven vrouwen van vlees en bloed. "Je hoeft ze niet telkens opnieuw te betalen en bovendien is de consument zo langzamerhand uitgekeken op gewone vrouwen in dit soort advertenties".
Het advertentieteam bestaat alleen uit mannen en hun vondst is niet bij iedereen even goed gevallen. Nicole Thompson, verantwoordelijk voor de mode in het blad She, vindt de advertentie maar niks. "Eerst waren er alleen maar supermodellen met hun perfecte lichamen. Nu is het iemand die door een computer is gemaakt. Dat gaat in tegen het idee waar beha's voor bedoeld zijn. Die moeten je juist een natuurlijke vorm geven".
Aan de advertentie met het hoofdpersonage van de Tomb Raiderspelletjes hebben drie mensen 2,5 maanden gewerkt. Ze verwerkten het postuur van een echte vrouw in een computermodel. Er is meer dan 7 miljoen BF in de advertentie gestoken.