Franse luxegroep PPR krijgt controle over sportmerk Puma

Print
Het Franse luxegoederenconcern PPR, bekend van onder meer de merken Gucci en Yves Saint Laurent, is in zijn overnamepoging van Puma geslaagd. Na afloop van het bod op de Duitse sportartikelenproducent heeft PPR bijna twee derde van de aandelen in handen. Het bod waardeerde Puma op 5,3 miljard euro.
PPR (Pinault-Printemps-Redoute) kocht in april een belang van 27,1 procent in Puma en lanceerde toen een overnamebod van 330 euro per aandeel op de overige aandelen. Na een eerste periode had PPR 33,2 procent in handen en het verlengde toen het bod tot 11 juli. Nu komt het aandeel van PPR in Puma uit op 62,1 procent, zo werd dinsdag bekendgemaakt. Puma had de aandeelhouders aangeraden op het bod in te gaan.
PPR zei eerder al de hoofdzetel van Puma in Duitsland te willen houden en ook het merk te behouden.

PPR telt 78.000 werknemers en realiseerde in 2006 een omzet van 17,9 miljard euro. Puma heeft 7.800 medewerkers en een omzet van 2,4 miljard euro.