Koen Wauters zorgt voor website over astma en allergieën

Koen Wauters heeft de laatste 62 uur zeer weinig geslapen. Voor het programma 'De Uitdaging' - in het kader van Levenslijn - moest hij in in drie dagen en twee nachten een website over astma en allergieën operationeel krijgen. "En dat terwijl ik van computers niks ken. Ik kan niet eens een e-mail verzenden." Koen vond het Leuvense bedrijf Media Expanded, een dochter van Ubizen, bereid om de website te ontwerpen. Met vijftien mensen hebben ze daar de afgelopen dagen gezwoegd.

BR>Om 23 uur donderdagavond moest de website online zijn. Rond 19 uur ging Koen Wauters in Leuven langs om de cd-rom af te halen en die naar provider KPN in Vilvoorde te brengen. Op dat moment werd er echter nog volop aan gewerkt.

Donderdagavond werden er vier rookvrije party's georganiseerd om de website te lanceren. Ook die maakten deel uit van 'De Uitdaging'. Er was heel weinig tijd om reclame te maken. Koen deed wel via VTM en de pers enkele oproepen voor de party's. Eén daarvan had plaats in de Fitlink in Diepenbeek. Er daagden uiteindelijk zo'n 400 fuifnummers op. Voor Koen Wauters net voldoende maar voor studentenvereniging Hermes, die de blitz-organisatie op zich had genomen, iets te weinig om uit de kosten te komen. "Doe dan al eens iets voor het goede doel, dan krijg je het deksel op je neus," klaagt Hermes-praeses Roeland Schots. "We hadden concurrentie van een fuif in de Ritz en die hebben meer tijd gehad om reclame te maken." Hetzelfde probleem had ook de Silo in Leuven, waar slechts enkele tientallen mensen opdaagden. De Krypton in Zottegem en de Zillion in Antwerpen daarentegen liepen zo goed als vol. Toen de klok 23 uur naderde, begon Koen Wauters in de Zillion met een bang hart aan de aftelling. Tot zijn opluchting verscheen daar op een groot videoscherm op het moment van de waarheid het beeld van de kakelverse website.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer