Cardropping schaadt imago van Smart

ZONHOVEN/BRUSSEL - De promotiestunt voor

cardropping

, de nieuwste attractie van de Zonhovense firma Benji-Fun was eergisteren goed voor een massale persbelangstelling uit binnen- en buitenland. Fabrikant Daimler-Chrysler was helemaal niet gelukkig met deze vorm van gratis reclame voor het kleine stadsautootje.

Roel DAMIAANS

BR>

De fabrikant liet de opnames stilleggen van een 'Now Or Never'-special met Zohra. Daarin was een item gepland met de cardropping-installatie. De zangeres deed daarom een andere stunt voor de show: indoor-benji in een Brussels hotel.

Zaakvoerder Stefan Kerkhofs van Benji-Fun snapt er niets van. «Dat is ook een streep door mijn rekening. Ik mis door dat dreigement van Daimler-Chrysler nu 400.000 kijkers. Terwijl ik voor de Smart gekozen heb omdat het een tof autootje is. Veiligheid komt bij mij altijd op de eerste plaats. En het is algemeen bekend dat Smart het uitzonderlijk goed deed in de crashtest. Dat rechtvaardigt mijn keuze voor het autootje.»

Je zou denken dat Daimler-Chrysler profiteert van al die media-heisa rond het cradropping met de Smart. «Dacht ik ook,» zucht Kerkhofs. «Maar Daimler-Chrysler vertelt mij dat deze attractie hun imago schaadt. De meeste mensen denken dat de Smart een promotiewagen is. Of dat je er geen rijbewijs voor nodig hebt.»

Sympathiek

Natalie Van Impe van de PR-afdeling van Daimler-Chrysler bevestigt dat de Smart met een imagoprobleem kampt. «De Smart wordt doorgaans beschouwd als een sympathiek wagentje met een opgewekte uitstraling. Dat is positief, maar er zijn ook veel mensen die niet weten wat Smart nu juist is. We doen er alles aan om het imago op te krikken en om de wagen als wagen te profileren.Als je de auto aan een elastiek ziet hangen op 60 meter hoogte, komt dat natuurlijk ongeloofwaardig over. De mensen van Benji-Fun hebben de auto's gekocht en ze doen er dus mee wat ze willen. Maar wij gaan geen steun verlenen aan dit soort attracties.»

Stefan Kerkhofs trekt het zich niet aan, hij koestert al plannen om binnenkort een cardropping te lanceren met een Smart cabrio. «Qua sensatie moet dat nog spectaculairder zijn.»

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer