Mark Maesen is nieuwe topman Actief Interim

De Limburgse uitzendzendgroep Actief Interim heeft Hasselaar Mark Maesen aangesteld als algemeen directeur. Maesen (39) kan bogen op 19 jaar ervaring als marketing- en general manager bij bedrijven als Unilever, Douwe Egberts en Sara Lee Rusland. Raymond Maesen, stichter van Actief en oom van de nieuwe topman, blijft afgevaardigd bestuurder. Hij zal vanuit een adviserende rol meewerken aan het strategische beleid van Actief.

Kurt MEERS

BR>

Mark Maesen begon zijn loopbaan bij Unilever Elida Gibbs België, waar hij van brand manager deodorants in 6 jaar tijd opklom tot product group manager. Daarna stapte hij over naar koffieproducent Douwe Egberts. Begonnen als marketing manager, werd hij 8 jaar later benoemd tot vice-president van het marketing departement. In 1996 kreeg Mark Maesen een aanbod van het Amerikaanse moederbedrijf Sara Lee om een afdeling voor koffieproducten op te starten in Rusland. Tot voor zijn aanstelling als algemeen directeur bij Actief, was Maesen er aan de slag als general manager. Desondanks was hij al die tijd nauw betrokken bij de activiteiten van zijn nieuwe werkgever, omdat hij sinds 1989 als bestuurder zetelt in de groep Actief Interim.

«Ik ken Mark en zijn capaciteiten natuurlijk al veel langer,» zegt Raymond Maesen. «Gezien de razendsnelle groei van Actief drong een meer structurele aanpak zich op. Met Mark Maesen halen we iemand binnen met een expertise die de perfecte aanvulling betekent voor het verder uitbouwen van onze groep. Het vertrek van onze commerciële manager Johnny Kellens heeft de aanwerving van Mark in een stroomversnelling gebracht.»

Autonome groei

«Na jarenlang actief geweest te zijn in sectoren van

fast moving consumer goods

, wil ik de uitdaging aangaan om het ook in de dienstensector waar te maken,» zegt kersvers directeur Mark Maesen. «Ik zie nog grote groeimogelijkheden bij Actief Interim. Het is de bedoeling om de groep op een structurele manier uit te bouwen, en dit op een autonome manier. Dat wil niet zeggen dat interessante voorstellen voor overnames niet zullen bestudeerd worden.»

Actief Interim groeide van 470 miljoen omzet in 1997 tot 1,5 miljard vorig jaar. De groep biedt naast 13 uitzendkantoren (waarvan 8 in Limburg) ook diensten aan als schoonmaak, werving- en selectie, een call-center en opleidingen in de informatica.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer