Barbie verkoopt weer

Print
Speelgoedfabrikant Mattel, eigenaar van onder meer Fisher Price, heeft in het afgelopen kwartaal voor het eerst in drie jaar de omzet van Barbie zien stijgen.
BR>De groei bedroeg een procent. Barbie verkocht sinds 2003 steeds minder. Ook andere merken van Mattel zagen de omzet groeien. Zo steeg de omzet van Fisher-Price zeven procent en Hot Wheels drie procent. Mattel schroefde de nettowinst op tot 239 miljoen dollar. Het bedrijf profiteerde onder meer ook van de recente lancering van TMX (Tickle Me eXtreme) Elmo, afgelopen september. Elmo is een Sesam Straat-figuurtje dat reageert op kietelen. Het begint dan met zijn armpjes te bewegen, om te vallen en kan niet meer stoppen met lachen. De producent heeft deze Elmo-versie in het diepste geheim ontwikkeld en bracht 'm vorige maand op de markt. Mattel hoopt er een verkoophit mee te hebben met de komende feestdagen.