Nog slechts vier i.p.v. acht sponsors voor de Champions League

GENEVE -

De Champions League wordt in de toekomst door vier in plaats van door acht bedrijven gesponsord. Dat heeft de Zwitserse marketingfirma

Team

dinsdag in Genève bekendgemaakt.

DPA

BR>De sponsors die blijven zijn Ford, Eurocard/Mastercard, Sony PlayStation en het tot het Heineken-concern behorende Amstel.

Team

ontkende dat voor de belangrijkste clubcompetitie in het voetbal ter wereld geen sponsors te vinden zijn. Door exclusiviteit te garanderen wil Team uit de sponsoring juist meer geld genereren. Bedrijven als McDonald's en Ferrero (Nutella) gaven eerder al aan bedragen van rond de 1 miljard BEF (22,5 miljoen euro) per seizoen te hoog te vinden. In de eerdere opzet brachten 8 sponsors zo'n 2 miljard BEF (45 miljoen euro) bij elkaar.

De vier sponsors krijgen in ruil voor hun geld tickets, bordreclame en tv-reclame in Europa. Wereldwijde tv-reclame is slechts voor twee geldschieters weggelegd.