Limburgse slechtweergarantiebonnen kennen groeiend succes

Print
De slechtweergarantie van Toerisme Limburg, die toeristen gratis toegang verleent tot talloze binnenattracties als de weerdienst overdag meer dan 50 procent kans op neerslag voorspelt, wint aan populariteit.
Van april tot juli werden bijna dubbel zoveel slechtweergarantiebonnen aan toeristen uitgereikt dan in dezelfde periode vorig jaar.

Van april tot juli werden 2.327 slechtweergarantiebonnen uitgereikt aan toeristen. Vorig jaar waren er dat in dezelfde periode 1.459. In augustus reikte Toerisme Limburg 7 slechtweergaranties uit, tegenover zes in augustus 2005.
Het aantal deelnemende logies en attracties groeide van 136 in 2005 tot 157 dit jaar, zo maakte Limburgs gedeputeerde van Toerisme Sylvain Sleypen (sp.a) woensdag in Hasselt bekend. Toeristen bleken in de periode april tot juli vooral overdekte speeltuinen, bioscopen, musea en subtropische zwembaden te bezoeken met hun slechtweergarantiebon. De absolute topper was Plopsaland Indoor met 418 uitgereikte bonnen.

Sleypen kondigde nog aan dat Toerisme Limburg in het najaar een speciale promotiecampagne onder de noemer "Nazomeren in Limburg" gaat opzetten. Om deze promoactie te versterken, zal de slechtweergarantie in de kleinschalige logies tot na de kerstvakantie verlengd worden.
De Limburgse slechtweergarantie werd in 2003 in het leven geroepen met behulp van de toenmalige Limburgfondsmiddelen. Ondanks het aanvankelijke scepticisme, is inmiddels iedereen het erover eens dat dit initiatief een enorme meerwaarde biedt voor het toeristische imago van Limburg, aldus Sleypen.