Studenten ontwikkelen reisprogramma voor singles

Print
Zes studenten van de Katholieke Hogeschool Mechelen hebben als afstudeerproject een reisformule ontwikkeld voor singles.
BR>TAT of Travelling Alone Together moet sociale contacten bevorderen, een mix van cultuur en avontuur bieden en is bedoeld voor een brede doelgroep van 20 tot 65-jarigen. Reisorganisator Thomas Cook gaat het concept commercialiseren. De studenten stelden TAT maandag voor in de luchthaven van Zaventem. Opvallend aan TAT is de uitgesproken "no dating"-politiek van het initiatief. "Want de trips zijn niet bedoeld voor wie een partner zoekt", benadrukken de studenten. De doelgroep van de reizen is breed, maar zal variëren naargelang het soort reis. "Voor een uitgesproken avontuurlijke trip met rafting en benjispringen zullen we natuurlijk mikken op een jonger publiek, voor de duurdere reizen komt uiteraard een ouder publiek in aanmerking. Zo mikken we met onze eerste bestemming, Cuba, op 30 tot 55-jarigen." De eerste brochure van TAT is klaar en zal vanaf midden augustus in de Thomas Cook-reiswinkels liggen. Vanaf november zouden de eerste reizigers kunnen vertrekken. De prijs zou ook moeten meevallen in vergelijking met andere reizen voor singles. TAT hoeft geen supplementen aan te rekenen omdat reizigers tijdens een infoavond op voorhand afspraken kunnen maken, onder meer over het delen van een kamer. De zes studenten zitten in een bachelor-na-bachelorjaar (Banaba) en moesten een creatief afstudeerproject kiezen waarmee ze leren ondernemen. Het zestal deed eerst een beperkt marktonderzoek en ontdekte dat een initiatief voor singles nog ontbrak bij de grote Belgische touroperatoren, in tegenstelling tot in Nederland. Ze trokken met hun voorstel naar de sector en alle grote spelers wilden het concept overkopen. Het werd uiteindelijk Thomas Cook.  Meer info is te vinden op www.travelalonetogether.be, de website van de organisatie.