Unicef-campagne bracht al 130.000 euro op

Print
De campagne van Unicef-België ten voordele van de kinderen die één of beide ouders hebben verloren aan aids, heeft al zo'n 130.000 euro in het laatje gebracht.
BR> Dat zegt Philippe Henon, woordvoerder van het VN-kinderfonds in België. Unicef verkocht tussen moederdag (14 mei) en vaderdag (11 juni) armbandjes aan 2 euro in de Belgische C&A-winkels, bij de vrijwilligers van Unicef, en in de kantoren van de Neutrale Ziekenfondsen in Brussel. Unicef-ambassadeur Helmut Lotti sloot de verkoop van de armbandjes zaterdag officieel af in de C&A-vestiging in Anderlecht. "In totaal werden er 50.000 armbandjes verkocht, goed voor 100.000 euro. Daarnaast ontvingen we ook al heel wat giften voor de campagne, zodat we momenteel een resultaat van 130.000 euro kunnen voorleggen", zegt Henon. De actie loopt echter nog door tot in december. "Nog tot het einde van dit jaar kunnen er giften worden gestort via het rekeningnummer 000-00000055-55 van Unicef België, met als vermelding 'aidswezen'. We hopen tegen dan zo'n 250.000 euro te hebben ingezameld". Het geld is bestemd voor projecten in Namibië, de Democratische Republiek Congo (DRC) en Laos. Unicef schat het aantal kinderen in de wereld dat één of allebei de ouders verloren heeft aan aids op vijftien miljoen. Indien er niets ondernomen wordt, kan hun aantal nog met tien miljoen verhogen tegen 2025, vreest de organisatie.