Strijkijzer oorzaak brand in Zichem

Een strijkijzer is volgens het parket van Leuven de oorzaak van de woningbrand woensdagavond in het centrum van Zichem.

ghouben

“Toen de moeder van het gezin klaar was met strijken, had ze het toestel uit het stopcontact getrokken. Dat wordt ook door de branddeskundige bevestigd,” zegt persmagistraat Patrick Vits.

“Vervolgens is het nog hete strijkijzer toch in contact gekomen met een synthetisch kledingsstuk dat is gaan smeulen.” De brand kostte het leven aan Femke Mesens (7). Haar tweelingbroerje Senne is nog steeds kritiek.