CO-intoxicaties in Gent: echtpaar en gezin belanden in ziekenhuis

In Gent hebben zich donderdag twee gevallen van koolstofmonoxidevergiftiging voorgedaan.

Belga

Een echtpaar dat in de Meibloemstraat woont, werd voor verzorging en observatie naar het ziekenhuis gebracht. Hetzelfde gebeurde met een gezin van vier mensen uit Sint-Amandsberg. In beide gevallen was de gasgeiser waarschijnlijk de oorzaak, zo meldt de politie. Het eerste geval deed zich donderdagmorgen voor in de Meibloemstraat. Daar werd een vrouw onwel in de badkamer. De brandweer kwam ter plaatse en stelde vast dat het om en CO-intoxicatie ging. De vrouw en haar echtgenoot werden voor verzorging en observatie naar het ziekenhuis gebracht. De gasgeiser in de badkamer werd voor verder onderzoek in beslag genomen.

Donderdagnamiddag was er dan een tweede geval in de Evarist De Buckstraat in Sint-Amandsberg. Ook daar werd een vrouw onwel en werden de hulpdiensten verwittigd. De vrouw bleek geïntoxiceerd en werd naar het ziekenhuis gebracht. De drie andere leden van het gezin dienden haar te vergezellen om ook onderzocht te worden.