Cinefiele programmatie bij Kinepolis "schot in de roos"

Amper twee jaar nadat Kineopolis onder de naam Cinémanie een alternatieve programmatie voor een cinefiel filmpubliek opzette, blijkt dit een schot in de roos te zijn.

Belga

"Zowel de bezoekersaantallen als de tevredenheidsgraad van het publiek worden zeer positief geëvalueerd", zegt Kinepolis. De groep wil blijven investeren in Cinémanie. Van januari tot en met augustus dit jaar lokten de kwaliteitsfilms van Cinémanie samen meer dan 350.000 filmliefhebbers.

Tot de toppers behoorden "Der Untergang", "Hotel Rwanda", "Birth", "Mar Adentro", "Sin City" en "Les Poupées Russes". Volgens Kinepolis wordt met deze gunstige evaluatie het vooroordeel weerlegd dat cinefiele en auteursfilms beter tot hun recht zouden komen in kleine, (ver)oude(rde) bioscoopzaaltjes.

Gezien het succes zal Kinepolis Group naar eigen zeggen het initiatief verder blijven promoten en meer en meer culturele projecten ondersteunen. Zopas is een reclamecampagne gelanceerd om het imago van Cinémanie te versterken. In de nabije toekomst brengt Cinémanie onder meer: "L'Enfant" (de Gouden Palm winnaar van de gebroeders Dardenne), "Broken Flowers", "A Good Woman", "The Brothers Grimm", "Bloedbruiloft" (van Dominique Deruddere), "A History of Violence" en "Matchpoint".

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer