Voetbalfans laten Versatel nog links liggen

Het Nederlandse telecombedrijf Versatel heeft grote moeite om zijn voetbalproduct aan de man te brengen. Net als Belgacom heeft Versatel in Nederland de rechten voor het eersteklassevoetbal in handen, en biedt nu uitzendingen aan via het internet. Maar er tekenden nog slechts 20.000 klanten in op het aanbod, ver onder de doelstelling van 100.000 die Versatel eind dit jaar wil bereiken.

Belga

Topman Raj Raithatha wilde woensdag bij de voorstelling van de kwartaalresultaten, niet van een teleurstelling spreken. Volgens hem zullen de klanten in de tweede helft van dit jaar toestromen "als zijn bedrijf de consument van de kwaliteit van het product weet te overtuigen".

Raithatha verwees voor het lage aantal klanten naar de vakantieperiode en negatieve berichtgeving over de kwaliteit van het nieuwe voetbalproduct. Hij wees er ook op dat vele gezinnen te maken hebben met lange opzegtermijnen bij hun huidige internetaanbieders, waardoor zij moeilijker de overstap kunnen maken. Versatel wil eind dit jaar 100.000 klanten binnenhalen voor het voetbal. In 2008, als de verworven rechten aflopen, moeten dat er 500.000 zijn. De onderneming houdt, ondanks de aarzelende houding van consumenten, vast aan deze doelstellingen.

Het telecombedrijf betaalt tot augustus 2008 jaarlijks 30,5 miljoen euro voor de voetbalrechten. Vanaf 12 augustus wordt het Nederlandse eersteklassevoetbal live via een snelle internetverbinding uitgezonden.