InBev lanceert Braziliaans Brahma wereldwijd in 15 landen

Brouwerij InBev lanceert in april wereldwijd het Braziliaanse Brahma-bier in 15 landen. Brahma is het belangrijkste bier van AmBev dat vorig jaar fuseerde met Interbrew en waardoor 's werelds grootste brouwer in volume ontstond. Het is een pils met een alcoholgehalte van 4,8 pct en een nasmaak van papaja.

Belga

Bij het bekendmaken van dit samengaan werd reeds gesteld dat dit tot belangrijke synergieën zou leiden. Zo werd toen tegen 2007 140 miljoen euro per jaar voorspeld aan commerciële synergieën voor belastingen. Ook werd gesteld dat de verkoop van Brahma buiten de Zuid-Amerikaanse thuismarkt tegen eind 2007 30 miljoen euro zou moeten opbrengen.

In een mededeling wijst InBev erop dat een globale lancering van een bier op deze schaal uniek is in de consumptiegoederensector. InBev heeft voor de campagne een groep van creatieve talenten uit Brazilië bij mekaar gebracht.