WC Magazine: al lezend de pot op

In de 'toilettoptien' staat lezen op de eerste plaats en dat inspireerde uitgever Georgia-Pacific tot het uitgeven van een speciaal blad, WC Magazine genoemd.

Belga

Een en ander is het resultaat van een peiling over de favoriete activiteiten op wc, uiteraard naast het doen van de behoefte. Het blad werd dinsdag ten doop gehouden tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. De glossy-uitgave, die een klein formaat heeft, vatten de makers samen als "toilectuur". In eerste instantie verschijnt het blad alleen via een grote fabrikant van toiletpapier, later willen de makers het ook in de kiosken krijgen. WC Magazine kent een oplage van 170.000 exemplaren en verschijnt vier keer per jaar.

De makers mikken uiteraard op mensen die gaan zitten op de wc, en daardoor lopen ze -volgens het onderzoek- een flink aantal vrouwen mis. Van hen zegt 57 procent boven het toilet 'te hangen' als ze naar een vreemde wc moeten. Bij mannen ligt dat aantal op 14 procent. Ter ondersteuning bij het hangen wordt vaak de deurknop gebruikt.