Vier kinderen onwel geworden na CO-intoxicatie

In een woning in de Heistraat in Stekene zijn zaterdag vier kinderen onwel geworden bij een CO-intoxicatie. Dat heeft het parket van Dendermonde meegedeeld.

Belga

Het parket werd op de hoogte gebracht na een klacht van de bewoner over een defecte gasboiler die niet goed hersteld werd. De eerste die alarm sloeg was de 19-jarige dochter die zich plots onwel voelde. Haar tienjarige broer en zevenjarige zus begonnen daarna ook symptomen te vertonen van CO-intoxicatie. In de woning was op dat moment ook nog een 12-jarig meisje, een vriendinnetje van de twee kinderen.

De intussen gealarmeerde vader bracht de vier kinderen naar het ziekenhuis in Sint-Niklaas. Na vaststelling van CO-intoxicatie werden ze overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Antwerpen. Alle slachtoffers mochten inmiddels naar huis terug.