Matroesjka's is schot in de roos: 1,3 miljoen kijkers

De eerste aflevering van de prestigieuze reeks "Matroesjka's" woensdag op VTM was meteen een schot in de roos. Maar liefst 1,350 miljoen kijkers zagen de eerste belevenissen van de Antwerpse vrouwenhandelaars.

Belga

Het marktaandeel bedroeg 46,6 procent. Aan het begin van het najaar 2004 maakte de commerciële omroep in Vilvoorde er geen geheim dat het met onder meer Matroesjka's en "De Perfecte Moord", het detectivespel van Patrick De Witte (pdw), ambitieuze en voor VTM nogal atpyische programma's op het publiek wou loslaten.

De eerste 2 afleveringen van De Perfecte Moord stelden teleur en haalden 482.500 en 508.000 kijkers. De eerste aflevering van Matroesjka's sloeg woensdagavond wel in. De tiendelige serie vertelt het verhaal van een netwerk van Antwerpse vrouwenhandelaars die rekruteren in het voormalige Oostblok.