Winter in Brugge richt zich in bijzonder op cultuur
Het culturele aanbod in Brugge zal de komende twee maanden centraal staan in het toeristisch-economisch project "Winter in Brugge". De campagne zal vooral de reeds bestaande initiatieven, met uitzondering van het ijs- en sneeuwsculpturenfestival (dat dit najaar niet zal doorgaan), bundelen.
Ook zonder ijssculpturenfestival blijft Brugge echter aantrekkelijk voor de kerstinkoopperiode. De smalle historische straatjes bleken de voorbije jaren zeer geliefd bij de eindejaarsinkopers. Ook dit jaar willen de handelaars hun stad in de kijker zetten. Om hun project te promoten, zullen in Vlaanderen alvast 105 bussen van De Lijn met een promotieaffiche voor Brugge worden uitgerust.
Wie tijdens de eindejaarsperiode naar Brugge afzakt kan genieten van de ijspiste op de Markt en van de sfeervolle kerstmarkt. Vooral de cultuuractiviteiten worden door het stadsbestuur gepromoot. Zo is er het programma in het Concertgebouw en de tentoonstellingen "Fake or not Fake" in het Groeningemuseum en "Het verlaten Brugge" in de Biekorf. In het congrescentrum Oud-Sint-Jan vindt opnieuw de Kersthappening plaats.
Hoofdpunten
Dweilen met de kraan open: 5,5 kilo zwerfvuil per Limburger
Genk plukt nieuwe spits Arokodare weg voor neus van Anderlecht
Soldenrestjes volgend jaar aan 70 procent korting in de winkel: klant wint, verkoper verliest
Hasseltse oorlogsjournalist: “Frustrerend dat we in Oekraïne de Russische kant niet kunnen tonen”