Naamsverandering Blok kost meer dan verkiezingscampagne
De campagne om een nieuwe partijnaam in de markt te zetten, kost het Vlaams Blok evenveel als een verkiezingscampagne: 1 miljoen euro. Daarbovenop komt nog eens bijna 0,5 miljoen euro om het partijapparaat om te turnen. Dat schrijft De Tijd vrijdag.
Zo moeten het briefpapier en de lichtbakken bijvoorbeeld worden aangepast met het de nieuwe naam en het nieuwe logo. Dat zegt propagandaleider Filip Dewinter.
De erfgenaam van het Vlaams Blok zet vanaf 1 december een grootscheepse campagne op om de nieuwe partijnaam in heel Vlaanderen bekend te maken. In alle Vlaamse brievenbussen worden pamfletten met de nieuwe naam en het nieuwe logo gestoken. De kanalen die tijdens de verkiezingscampagne worden, gebruikt, worden nu ook aangeboord om de nieuwe partijnaam te lanceren.
Hoofdpunten
Dweilen met de kraan open: 5,5 kilo zwerfvuil per Limburger
Genk plukt nieuwe spits Arokodare weg voor neus van Anderlecht
Soldenrestjes volgend jaar aan 70 procent korting in de winkel: klant wint, verkoper verliest
Hasseltse oorlogsjournalist: “Frustrerend dat we in Oekraïne de Russische kant niet kunnen tonen”