Champions League: protest AIK verworpen

De Europese voetbalbond heeft het protest van AIK Stockholm wegens een omstreden doelpunt bij de Champions Leaguewedstrijd tegen Barcelona verworpen.
BR>De Franse scheidsrechter Alain Sars keurde een doelpunt van Barcelona na een hoekschop goed, terwijl de Zweden nog bezig waren met een spelerswissel. Het was de gelijkmaker (1-1), vier minuten voor tijd.
"Regel 5 zegt dat een beslissing van de scheidsrechter bindend is ook al berust die op een misverstand", was de verklaring van de UEFA.
Sars verklaarde dat hij keurig had gewacht todat Pontus Kamark het veld had verlaten en Karl Corneliusson er als vervanger was ingekomen. Hij had alleen niet gezien dat de vierde official met nog een tweede Zweedse invaller klaarstond. Dat merkte hij pas op terwijl hij naar de middencirkel liep voor de aftrap.
De ploeg van Louis van Gaal won uiteindelijk met 2-1. De winnende treffer viel drie minuten in blessuretijd. Stuart Baxter, de Engelse coach van AIK, zag dat bijna ontploffend van woede aan. Hij kreeg de rode kaart wegens zijn commentaar op de gelijkmaker. Dat leverde hem een wedstrijd schorsing op.