Waar is de hype?

Het hoeft niet zo nodig meer, zo lijkt het wel. Vrouwenbladen hebben geen nood meer aan alweer een paginavullend artikel over de fantastische mogelijkheden van het Internet. Kranten tonen nog weinig interesse in het zoveelste bericht dat vertelt dat het Internet nog steeds uitdeint. En zelfs computerbonzen pakken niet langer meer uit met grafieken en tabellen die de ongelimiteerde groeimarkt op het wereldwijde web moeten aantonen. Internet mag opnieuw een beetje gerelativeerd worden. De hype lijkt over.
BR>En maar goed ook, toch? Want laten we nou eerlijk zijn: heeft het Internet ons leven echt zo ingrijpend veranderd? We kijken nog altijd meer televisie dan we surfen, we gaan nog altijd meer op café dan dat we in de chatbox zitten en we gaan nog altijd liever met vrienden op stap dan met die virtuele date. Het Internet is ingeburgerd geraakt, maar ook niet meer dan dat. En laten we maar eerlijk zijn: het was eigenlijk toch al lang tijd om de Internet-ballon een keer stevig te doorprikken? Werd het niet tijd om een keer verder te kijken dan de altijd maar opnieuw beloofde nieuwe wereld, de gouden bergen, de instant-miljonairs, het oord van verderf? Neem het van ons aan: het Internet is een bedrijfstak als alle andere geworden.