4FM zet lente-offensief in met uitgebreid zenderpark

4FM heeft de voorbije maanden met 19 zenders het zenderpark verder uitgebreid. In drie steden moet nog een zender geïnstalleerd worden. Het commerciële radiostation zet vanaf vrijdag het lente-offensief in met nog meer popklassiekers uit de jaren '80. Dat bleek vrijdag op een persconferentie.

Belga

Eind vorig jaar kocht de Brusselse beursgenoteerde mediagroep Déficom Group de 4FM-aandelen van het fel geplaagde Think Media over. Begin januari voerde Déficom een kapitaalsverhoging van 3,4 miljoen euro door. Daardoor kon het station, dat opgericht werd door Jan Caerts, Stefan Ackermans, Wim Weetjens en Dirk Guldemont, de voorbije maanden het zenderpark verder uitbouwen.

Met 19 actieve zenders heeft de radio momenteel op drie zenders na (Kortrijk, Hooglede, Voeren) zijn volledige park in gebruik. In de loop van de volgende weken worden de overige frequenties geactiveerd, en wordt het luistercomfort van de 19 al actieve zenders verder geoptimaliseerd.

Volgens de recente CIM-luistercijfers haalde 4FM vorig najaar in Vlaanderen een marktaandeel van 1,1%. Dat marktaandeel werd gerealiseerd met een fractie van het zenderpark: tijdens de meting had het station nauwelijks 6 zenders in gebruik. Waar het station goed te ontvangen was, zoals de steden Brussel, Antwerpen en Gent, haalde 4FM een marktaandeel van 4% binnen de doelgroep 18-54-jarigen.

Voor de muziek kiest 4FM nog meer dan vroeger resoluut voor de grote popklassiekers uit de jaren tachtig. De huisstijl, zoals het logo en de website, worden gewijzigd. In het weekend neemt Stefan Ackermans het zaterdagnamiddagblok over van Rani De Coninck, die stopt bij de commerciële radiozender.