DMA-gebruikers hebben klachten over Tiscali

Vele gebruikers van de gratis internetdiensten van www.dma.be (www.antwerpen.be) zijn ontevreden over de manier waarop ze behandeld worden sinds deze service is overgegaan van Yucom naar Tiscali. Deze provider heeft per 1 juni het aantal gratis emailadressen beperkt. Bovendien heeft Tiscali een aantal gebruikers zonder waarschuwing geschrapt. Ze konden onder een andere naam wel opnieuw aansluiten, maar moesten hun emailadres wijzigen. De webservers van Tiscali weigeren dikwijls dienst en de helpdesk is zo goed als onbereikbaar. Er komt geen reactie, of een onbruikbaar standaard-antwoord.

BR>

Sinds begin deze week kan opnieuw een deel van de vroegere dma-gebruikers niet meer inloggen. De gedupeerde gebruikers staan erg zwak, niet alleen omdat dienst gratis is, maar omdat de provider in de Algemene Voorwaarden, die elke gebruiker moet goedkeuren, de handen volledig vrijhoudt: ononderbroken dienstverlening wordt niet gegarandeerd en plotse wijzigingen van de voorwaarden zijn altijd mogelijk.

Het incident kadert in de algemene terugval van de internet-providers en hun afkeer om nog gratis internet aan te bieden. Dat eist veel schijfruimte (tot 50 MB per gebruiker) en het draaiend houden van servers en helpdesk is duur. Bovendien blijken de gratis abonnees minder op te leveren (advertenties, aankopen) dan eerst werd verwacht. Zo heeft Packard Bell eind 2001 al zijn gratis surfers afgestoten, en overgedragen aan Wanadoo. Ook dat ging met de nodige problemen gepaard.

We hadden graag een reactie van Tiscali gegeven in dit artikel, maar de helpdesk was onbereikbaar...