Succesvolle Vlaamse Infolijn in de prijzen

De Vlaamse Infolijn is dinsdag gelauwerd als één van de twee beste contact centers in België. Ze ontving daarvoor de zilveren Contact Center Award 2002.

Belga

De prijs wordt jaarlijks toegekend door de Belgische afdeling van het in dertig landen actieve Institute for International Research en beloont klantencontactcentra voor hun effectiviteit, innovativiteit, professionalisme en kwalitatieve dienstverlening.

De Vlaamse Infolijn, opgezet als centrale wegwijzer binnen de Vlaamse overheid, is op amper drie jaar tijd uitgegroeid tot een essentieel onderdeel van de Vlaamse overheidscommunicatie en voorlichting. Het voorbije jaar kreeg de Vlaamse Infolijn 430.122 vragen (per telefoon en mail) van Vlamingen te beantwoorden, dat is een gemiddelde van meer dan 1.700 vragen per dag.

Om de sterke groei van het aantal oproepen op te vangen en te verzekeren dat de dienstverlening van de Vlaamse Infolijn daarbij niet aan snelheid en kwaliteit inboet, investeert minister-president Dewael dit jaar 930.000 euro extra in de Vlaamse Infolijn, zo kondigde hij in maart aan. Bedoeling is ook dat de Vlaamse Infolijn nog meer uitgroeit tot het centrale en eerste aanspreekpunt voor de burger.

De Vlaamse Infolijn is elke werkdag van 9 tot 19 uur gratis bereikbaar op telefoonnummer 0800/30201.