NMBS haalt 7 op 10 in laatste kwaliteitsenquête

De treinreizigers geven de NMBS een zeven op tien. Vooral het spoorpersoneel wordt zeer gewaardeerd. Maar ook over het comfort en de informatie op de treinen en in de stations is de treinreiziger zeer tevreden. Dat blijkt uit de recentste kwaliteitsenquête.

Belga

Zo'n 3.800 treinreizigers verspreid over de verschillende lijnen van België werden in maart door het onderzoeksbureau IPSOS ondervraagd. De algemene tevredenheid over de NMBS voor de eerste fase van 2002 vertoont een flinke stijging tegenover dezelfde periode vorig jaar. Toen bedroeg dat cijfer 6,80. Nu is dat geklommen tot 6,96.

In vergelijking met 2001 is de stijging het sterkst voor comfort, personeel en informatie in de stations. Over het personeel op de treinen zijn de reizigers het meest tevreden met een 7,5 op tien. Maar ook het onthaal op de treinen, de dienstverlening in de stations en de informatie op de treinen scoren goed.