Marktaandeel VRT-televisie 3,2 procent gestegen

Het marktaandeel van de VRT-televisie bedroeg afgelopen maand over 24 uur 36,6 procent, het hoogste maandcijfer in een niet-sportmaand sinds de lancering van de commerciële televisie in 1989. Dat deelde de persdienst van de openbare omroep maandag mee.

BELGA

TV1 boekte het meeste vooruitgang en klokte af op 28,4 procent. Canvas/Ketnet steeg tot 8,2 procent in januari. Opvallend is dat TV1 zijn grootste vooruitgang boekt in prime time, wanneer het marktaandeel 31,5 procent beliep. Het eerste weekend van februari werd de lijn van vorige maand overigens doorgetrokken. Slokoppen waren de programma's rond het WK Veldrijden in Zolder, maar ook Stille Waters, Eurosong en FC De Kampioenen. De vijf nieuwe duidingsmagazines op Canvas, waarvoor in de beheersovereenkomst financiële middelen voorzien zijn, lijken stilaan op kruissnelheid te komen