Interbrew rondt verkoop Carling af

Interbrew heeft de verkoop van Carling Brewers aan Adolphe Coors Company afgerond. Dat meldt de brouwerijgroep in een mededeling. De groep mikt in het Verenigd Koninkrijk nu op verdere organische groei. De verkoop van Carling werd dit weekeinde afgerond.

BELGA

De transactie levert Interbrew 1,94 miljard euro op. De activiteiten van Bass die Interbrew in Schotland en Ierland behoudt, worden zo snel mogelijk geïntegreerd in het Britse platform. Bij de merken Stella, Boddingtons en Hoegaarden voegen zich in Groot-Brittannië nog Bass Ale en Tennent's. Die zullen samen als lokale merken aan de verbruiker worden aangeboden. Die geïntegreerde activiteiten, met een marktaandeel van 16 procent op de Britse markt, leveren Interbrew een stevige basis voor verdere autonome groei, luidt het. "De activa en merken die we van Bass behouden vertegenwoordigen een aanzienlijk deel van onze Britse activiteiten," zegt afgevaardigd bestuurder Hugo Powell. "De integratie in ons Brits platform zal zorgen voor de juiste combinatie van schaalgrootte en merkenportefeuille om in Groot-Brittannië verder te groeien," aldus nog Powell