Wekelijks 1,2 miljoen kijkers voor Vitaya

De Vlaamse lifestylezender Vitaya bereikt wekelijks netto 1,2 miljoen kijkers. Dat staat gelijk met 26 procent van de Vlaamse bevolking van 15 jaar en ouder. Dat blijkt uit de laatste golf van het kijkonderzoek, uitgevoerd door het onafhankelijk marktonderzoeksbureau TNS begin november.

BELGA

Vitaya maakte de resultaten dinsdag bekend. Netto 1,2 miljoen kijkers betekent dat dat aantal kijkers minstens één keer per week gedurende minstens 10 minuten afstemt op de lifestylezender. Ook de bekendheid en afstemmingsgraad (afstemmen van het TV-toestel op Vitaya) blijven stijgen. Deze cijfers bevestigen volgens de zender de voortdurende sterke groei van Vitaya, die 14 maanden geleden de ether inging. Vitaya heeft daarmee de doelstellingen bereikt die zij zich begin dit jaar had voorgehouden. Bovendien groeit Vitaya naar eigen zeggen ook in de diepte: de kijker wordt steeds meer vertrouwd met het specifiek programmaschema rond zeven thema's, waarbij programma's op weekbasis worden herhaald. Daarnaast zijn er de horizontale programma's: het magazine "Vitaya Actueel" en de kookprogramma's, die dagelijks een nieuwe inhoud krijgen. De zender "met een vrouwelijk, jong en professioneel actief profiel" scoort overigens nog beter bij de gegeerde reclamedoelgroepen als VVA 18-44 (de verantwoordelijken voor aankoop tussen 18 en 44 jaar). Niettegenstaande het succes van Vitaya in Vlaanderen is het station nog niet op de kabel in Brussel geplaatst. De zender heeft nochtans een must carry-statuut