Opnieuw weer meer film en sport bij Canal+

Print
Betaalzender Canal+ Vlaanderen keert deze winter terug naar de basisingrediënten van weleer. Dat betekent een uitbreiding van het filmaanbod met 20 procent en vooral meer voetbal. Paradepaardje op sportief vlak blijft uiteraard het Belgisch voetbal, dat dit seizoen echter concurrentie krijgt van 'Kick + Rush', een wekelijks magazine over de Engelse Premier League.
Canal+ kreeg nogal wat klachten dat er te veel herhalingen werden uitgezonden. Daarom is geopteerd om opnieuw meer in film en sport te investeren.

De eerste opvallende wijziging is de naamsverandering van Canal+ Grijs in Canal+ Rood. Op dat kanaal, dat zich vooral op cinema focust, hebben abonnees vaste filmafspraak om 20.30 en 22.30 uur. Het vaste uurschema heeft als doel het kijkcomfort te verhogen. Qua aanbod mag de abonnee zich aan een winter boordevol films verwachten. De zender kocht immers 20 procent meer films, wat het totaal aantal aangekochte films dit jaar op 350 brengt.

Naast het cinemageweld brengt Canal+ nog meer voetbal dan voorheen. Zowel de Belgische als buitenlandse competities komen in live-verslagen en magazines aan bod. Liefhebbers van Engels voetbal hoeven niet te vrezen dat ze na het verdwijnen van het legendarische Match of the Day van het BBC-scherm niet maar aan hun trekken zullen komen. Met 'Kick + Rush' belicht Canal+ immers wekelijks het voetbal uit de Premier League.

Het voetbalmagazine staat 's zaterdags om 23.30 uur en 's zondags om 16.15 uur geprogrammeerd. "We hebben die uren gekozen zodat we buiten het vaarwater van de voetbalmagzines op de open stations blijven. We willen niet tegenprogrammeren, maar complementair zijn", weet Gui Polspoel. "De Vlaamse kijker blijft niet verweesd achter". De rest van het sportaanbod blijft quasi ongewijzigd.

Naast film en sport brengt Canal+ ook drie nieuwe series. In het oog springend is de sitcom 'That's my Bush', met als hoofdpersonage de huidige president van de Verenigde Staten en van de hand van de makers van 'South Park'. De rest van het programmaschema wordt aangevuld met eigen programma's, zoals het multimediamagazine 'Cyber' en 'Around the World ', en documentaire's. Bij Canal+ weet men dat sport en films de hoofdredenen blijven waarom mensen zich abonneren op de betaalzender. "We proberen van de series en documentaires geen verkoopsargument te maken, maar bieden het eerder aan als pikant extraatje", aldus woordvoerder David Steegen van Canal+.