Proximus betaalt klant kosten promotiecampagne terug

Print
Provider Proximus zal klanten, die deze vakantie bij de telefonische promotie-actie van de GSM-operator op kosten gejaagd werden omdat ze zich in het buitenland bevonden, vergoeden. Dat meldt woordvoerder Jean-Luc Van Kerkhoven in De Zondag. Proximus zal geval per geval bekijken.
Proximus gaf externe call-centers een tijd terug opdracht om abonnees op te bellen met een marketingboodschap over tarieven. Zoals bekend moet wie zich in het buitenland bevindt en vanuit ons land gebeld wordt een deel van het gesprek zelf betalen. Dat was ook het geval bij deze promotie-actie. Een gesprek met het call-center liep overigens al gauw op tot 10'.

In een gesprek met De Zondag stelt Jean-Luc Van Kerkhoven dat deze call-centers niet kunnen weten waar de personen zich bevinden op het moment dat ze gebeld worden. "Het spreekt vanzelf dat zo'n actie de abonnee niets mag kosten. Wie dus kan bewijzen dat hij in het buitenland was toen hij het gesprek ontving zal door ons worden terugbetaald".