Omzet Roularta stijgt met 6,8 procent

De omzet van mediagroep Roularta is in het eerste kwartaal gestegen met 6,8 procent. Er was een groei in de divisies print- en audiovisuele media.

De omzet steeg van 175,5 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2010 naar 187,4 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2011.

belga.be

De printmedia hadden 7,2 procent meer omzet, een stijging van 136,1 naar 145,9 miljoen euro, en draagden het meeste bij aan de totale omzetgroei. De audiovisuele media groeiden 5,7 procent, van 40,3 naar 42,6 miljoen euro. Volgens Roularta is er een almaar groeiende interesse bij grotere klanten om campagnes te plaatsen bij de commerciële radio en de tv-zenders van de VMMa (Vlaamse Mediamaatschappij). Opvallend is dat de inkomsten van reclame via internet, die vervat zitten in de cijfers van de divisies print- en audiovisuele media, in het eerste kwartaal stegen, en dat zowel in België als Frankrijk, samen met 40 procent. Roularta zegt dat hiermee bewezen wordt dat zijn multimediale aanpak vruchten afwerpt. Ondanks de duidelijke positieve trend, blijft Roularta voorzichtig positief in zijn vooruitzichten. Roularta zegt dat de reclamewereld de sterkte van haar gediversifieerde media erkent. Toch blijft het moeilijk om de markt op korte termijn in te schatten, klinkt het.