SOS Chauffeur

Hardrijders en dronken chauffeurs zijn oorzaak van veel verkeersongelukken met doden en zwaargewonden tot gevolg. Vorige maand kreeg een autobestuurder die twee kinderen dood reed een milde straf omdat de rechter oordeelde dat de twee meisjes van 13 en 14 jaar mee aansprakelijk waren voor het ongeval.

Albert Aerden - 3690 Zutendaal

Dat zij hun onvoorzichtigheid met de dood moesten bekopen, was van geen tel. Maar dat de autobestuurder, een 'vader' van vier kinderen, meer dan het dubbele van de maximum toegelaten snelheid reed en vluchtmisdrijf pleegde, was voor de rechter ook weinig doorslaggevend. Waarschijnlijk hebben notoire hardrijders van het type Jean-Marie Dedecker, Margriet Hermans en Walter Grotaers hieruit besloten actie te voeren tegen de hoge verkeersboetes! Indien België het aantal verkeersdoden op Nederlands niveau wil brengen, zouden hier jaarlijks circa 800 mensen minder moeten verongelukken of minstens twee per dag. Nederland bereikt dit doel onder andere door veel meer snelheidcontroles met effectieve incassering van de boete en meer verkeerspolitie. Het recent dodelijk verkeersongeval met vluchtmisdrijf in Hasselt bewijst nog maar eens dat er veel meer controles, hogere boetes en straffen moeten komen voor hardrijders, dronken en drugsgebruikende chauffeurs die grotendeels verantwoordelijk zijn voor deze 800 extraverkeersdoden