Bankdiensten krijgen prominente plaats in postkantoren

De Post gaat de volgende jaren fors investeren in de infrastructuur van haar postkantoren. De bedoeling is om de bankdiensten, die aangeleverd worden via De Bank van de Post, een meer zichtbare plaats te geven.

Topman Johnny Thijs van De Post: "De mailmarkt is dalend, dus moeten we op zoek naar nieuwe inkomsten.

belga.be

We geloven dat de bank- en verzekeringsproducten een mooie aanvulling vormen op de andere producten die in de postkantoren worden verkocht". Concreet wordt er de volgende twee jaar 50 miljoen euro geïnvesteerd in het kantorennetwerk van De Post, waarbij de bankdiensten een meer prominente plaats krijgen. Het gaat bijvoorbeeld om een "Bank in the Post"-concept, waarbij in de postkantoren een aparte hoek - gemarkeerd in het blauw - wordt ingericht voor financieel advies. In 2010 moeten 60 kantoren hiermee worden uitgerust, in 2013 zou dit concept uitgebreid worden naar 130 postkantoren. De Post voorziet ook in 235 "low cash"-kantoren, met open loketten zonder kogelvrij glas, maar waarbij ook met een minimum aan cash zou worden gewerkt. De Bank van de Post gaat ook haar onlinekanaal uitbreiden.