Unilever verkoopt meer, maar aan lagere prijzen

Unilever, de op één na grootste fabrikant van consumentengoederen ter wereld, heeft in het derde kwartaal de inkomsten zien teruglopen. Het concern, bekend van merken als Dove, Becel en Ola, boekte een lager dan verwachte omzet, maar wist wel meer producten te verkopen, zo bleek uit de derdekwartaalcijfers.

belga.be

Unilever verkocht voor 10,2 miljard euro aan goederen. Dat was lager dan de verwachting van analisten. Vorig jaar kwamen de inkomsten uit op 10,43 miljard euro. In Europa werden de prijzen verlaagd om de consument over de streep te trekken. De onderliggende omzetgroei kwam uit op 3,4 procent. In alle regio's en categorieën wist de Brits-Nederlandse onderneming meer producten te verkopen. De operationele winst kwam uit op 1,49 miljard euro, 41 procent lager dan de 2,53 miljard euro een jaar eerder. Dat resultaat lag wel in lijn met de gemiddelde verwachting van analisten. De nettowinst bedroeg 1,05 miljard euro.