SN piloten

Print
Naar aanleiding van jullie artikel 'Brussels Airlines heeft gebrek aan piloten'.
Niet enkel dat vrees ik. Tijdens de nieuwsuitzendingen van verschillende TV-zenders mochten we al de ellenlange mensenrijen aanschouwen die een B-light ticket hadden gekocht, terwijl aan de overzijde evenveel juffrouwen aan de balie zaten te 'niksen' omdat B-flexible praktisch geen reizigers aantrekt. Antwoord van de persverantwoordelijke van Brussels Airlines: 'als je ervoor betaalt, mag je ook naar de andere kant'
Vandaar mijn boeking van een e-ticket naar Barcelona. Door je betaalkaart in de PC te steken in de luchthaven wordt je boeking meteen bevestigd en krijg je je instapkaart uit de machine gespuwd. Voorwaarde is wel dat je enkel met handbagage reist. Dacht ik toch toen ik mij om 5h30 's morgens aanbood. Ik was één van de drie reizigers (en er zijn slechts vier PC's) die minutenlang aan die PC stonden te wachten. Het ding had blijkbaar moeite om mijn gegevens terug te vinden. Na een halfuurtje komt er dan een freule vragen waar de reis heen gaat.
'Barcelona? Ja daar hebben we al de hele morgen problemen mee. U mag inboeken bij de B-flexibel balie'. Net op tijd aangekomen aan het toestel, maar zelfs dat hoefde niet, want de vlucht vertrok met een half uur vertraging. Van Sabena tot Brussels Airlines, de geschiedenis schijnt zich te herhalen.
Oh ja ook dit nog, bij de controle moest ik mijn bus scheerschuim en shampo achterlaten. In de handbagage mogen enkel flesjes van 100ml meegenomen worden en die van mij waren 200ml.