Vervuiler betaalt?

Print
InBev verhoogt prijs van bier in blikken en bakken
Dit is weerom het zoveelste bewijs:
De regering (omwille van de verkapte belasting) wil de vervuiler (producent van verpakkingen) doen betalen en eventueel overhalen tot een verpakkingskeuze met minder vervuilende factoren, maar neen hoor: DE PRIJSVERHOGING WORDT GEWOONWEG DOORVERREKEND NAAR HET SLACHTOFFER ERVAN, de kleine klant.
Niks zoeken naar alternatieven, niks nadenken over het milieu, het grote slachtoffer moet de kosten maar weerom ophoesten.

Dit is niet enkel van toepassing op INBEV maar op de totale verpakkingsindustrie.
Men merkt dat bij 95% van de produkten in de winkels vooral het meeste aandacht gaat naar de verpakking.
3 schroeven in een halve vierkante meter plastic en kunststof; voor de helft gevulde reuzegrote dozen; Massa's polystyreenblokken in een overgrote doos waarin een petietpeuterig klein toestel zit; In een pak speculoos bijna elk koekje afzonderlijk verpakt samengevoegd in een stapelverpakking van 25 waarvan drie stapels samen verpakt worden in een globale verpakking en dit alles nog eens in een kunstof doos. enzovoort....
Maar zodra er sprake is van een maatregel die deze misbruiken moet verminderen staat de hele industrie op zijn achterste poten, krabbelt onze geweldige regering terug, en worden alle kosten maar weer eens doorberekend aan het eeuwige slachtoffer. Het is overduidelijk dat aan de huidige bombastische wijze van verpakken massa's meer verdiend wordt dan aan het eigenlijke produkt.
Maar in plaats van sociaal verantwoorde maatregelen krijgen we van onze "belastingverlagende " regering de zoveelste verkapte belasting!!!

Voor "slachtoffer" de kleine klant dan: deze "belasting" komt er om de vervuiling van het milieu tegen te gaan, maar.... waarom is er geen enkele onbebouwde straat nog vrij van zwerfvuil? Waarom ligt elke wegberm en wild bosje vol met blikjes, petflessen en plastic zakken met pampers en zo meer?
WAAR MEN KOMT LANGS VLAAMSE WEGEN, KOMT MEN REDBULL BLIKJES TEGEN! Redbull, "HET" produkt van de jeugd? Een vol blikje meenemen gaat, maar eens dit leeg is blijkt dat onze jeugd geen kracht over om heeft dit lege blikje op een milieuvriendelijke wijze te verwerken.
Maar ook het aantal Jupiler blikjes wordt dagelijks merkbaarder in onze omgeving.
Mijn beste slogan vandaag: VAN REDBULL KRIJG JE VLEGELS