thumbnail: null
thumbnail: null

Stunt van Belgacom

Op 2 november kreeg ik een brief in de bus van Belgacom, de zoveelste al, of ik dan toch niet terug klant wilde worden van hun,

Guy Bougard - Houthalen

want ik ben ooit overgestapt naar Telenet. Nu hadden ze weer zo'n speciale actie en bij de brief zat dan ook een, "BON SPECIAAL AANBOD",

waarin ze hun acties aanprijzen. Er stond ook een vakje op waarin stond: ja ik wens een super draadloos Twist-toestel te ontvangen.

Dit met de duidelijke tekst: 1 per klant, zolang de voorraad strekt, zonder aankoopverplichting.

Ik dus 7 november naar de Belgacomwinkel in Hasselt om mijn toestel op te halen, maar dat ging niet van een leien dakje.

Het juffrouwke dat mij hielp, beweerde dat ik dat toestel enkel zou krijgen bij het afsluiten van een contract.

Maar na het haar duidelijk gemaakt te hebben dat er op die bon stond dat het zonder aankoopverplichting was en na overleg met een andere

verkoper in de zaak, zou ik het toestel toch krijgen. Maar ze hadden toen al geen toestel meer voorradig, en dit reeds na zes dagen?

Maar ja, er werd dan een bestelbon opgemaakt met daarop het voornoemde toestel, aan de prijs van nul euro en men zou mij bellen als het

toestel er zou zijn.

Op 12 november krijg ik een telefoontje van Belgacom. En wat dacht je? Nee, niet om te zeggen dat mijn telefoon er eindelijk was, maar het

was nog maar eens een consulente die mij nog eens terug bij Belgacom wou praten.

Dan zelf maar gebeld naar de winkel in Hasselt, met de vraag waar mijn telefoontoestel bleef. En wat krijg ik te horen? Sorry mijnheer, maar

het toestel is niet meer leverbaar.

Dit vind ik dus zeer laag bij de grond, dat een firma als Belgacom zich aan zo'n praktijken laat kennen.