Consumentenvertrouwen Italië lager dan ooit
Het consumentenvertrouwen in Italië heeft een historisch dieptepunt bereikt. Dat blijkt uit een studie van het wetenschappelijk bureau van werkgeversvereniging Confindustria waarover persbureau ANSA vandaag bericht.
De Italianen geven vooral minder uit aan "overbodige" dingen.
belga.be
Zo werd er in 2012 liefst 66 procent minder besteed aan juwelen en horloges vergeleken met 2007. Maar ook aan kranten en tijdschriften wordt minder uitgegeven: een daling van bijna 31 procent in dezelfde periode.Hoe langer de crisis duurt, hoe meer de Italianen ook bezuinigen op eerste levensbehoeften als eten en drinken. Zo zijn de uitgaven voor vis met meer dan 13 procent gedaald.
Hoofdpunten
Limburg op een zucht van 900.000 inwoners door oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne
Drugsbaas Flor Bressers liet speurders en magistraten schaduwen door privédetective
Southampton laat Onuachu (nog) niet los: spannende slotdag van wintermercato in Genk
PODCAST. Carnage in ’s Herenelderen: de gruwelmoord op reisagent Eddy Destexhe
Beste van Plus
Lees meer
In plaats van energie-inflatie kreunen we nu onder voedsel-inflatie. Hoe komt dat?
Mededinging seponeert klacht Telenet tegen Proximus en Orange
Top secret innovatie bij Bosal in Lummen: fabrikant van uitlaten richt zich op technologie van de toekomst
Nederlands Philips schrapt wereldwijd nog eens 6.000 banen