KLHim-studenten organiseren stijlvol Extravaganza in Kasteel Eyckholt

Print

KLHim-studenten organiseren stijlvol Extravaganza in Kasteel Eyckholt

Maaseik

Maaseik -

Sinds november is een groepje studenten - van wie een aantal uit Maaseik en omgeving - van het tweede jaar marketing aan de KHLim Diepenbeek bezig met het evenement ‘Extravaganza’. Het team bestaat uit Jeroen Nelissen, Julie Philippron, Gamze Bagci, Sarah Schoutrop en Debbie Meyer.


Om Extravaganza in stijl te organiseren, was hun oog gevallen op het kleinste kasteeltje van Nederland, ‘Kasteel Eyckholt’ gelegen op een steenworp van Maaseik in Roosteren.
De gasten waren dan ook onder de indruk van de locatie en de aankleding. Na het betreden van het kasteel, werden ze in stijl ontvangen door twee elegante hostesses met een persoonlijke touch van ST-Promotions.

Het Extravaganza-team had gekozen voor een evenement rond marketing van exclusieve producten, omdat de marketing hier natuurlijk heel anders is dan bij alledaagse producten.
De avond begon met een spreker over BMW. Verder waren er workshops over chocolade, whisky en sigaren, Ducati en exclusieve auto's zoals een Ferrari 450, een Bentley, een Porsche 911 en een Crossfire.

Men heeft het altijd maar over de marketing van de Fast Moving Consumer Goods.
Maar hoe zit het met de marketing achter de exclusieve producten die voor de meeste onder ons onbereikbaar zijn?
Zoals iedereen weet, bevinden we ons momenteel in het dieptepunt van de economische crisis. Dit is niet iets wat wij alleen voelen, maar ook de grote bedrijven.
Hoe vaak horen we wel niet dat er weer een bedrijf zijn deuren heeft moeten sluiten omdat ze verlies draaien, zoals Ford bijvoorbeeld? Maar hoe gaat het dan met de succesvolle 'brands'?
Hoe houden ze zich in deze moeilijke economische tijden op de markt?
Deze en nog veel meer andere vragen werden beantwoord tijdens Extravaganza.


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio