Zakelijk leider moet Woestijnvis doen groeien

Print
Een nieuwe algemeen directeur moet orde op zaken stellen bij het productiehuis Woestijnvis. Dat schrijft De Tijd vandaag. Het gaat om Gilbert Van fraeyenhoven, nu managing partner bij de consultant Ernst & Young.

Van fraeyenhoven werd aangetrokken door Wouter Vandenhaute, de topman van de mediaholding De Vijver Media.

Vanaf juli moet hij Woestijnvis in goede banen leiden en doen groeien, zodat Vandenhaute de handen vrij krijgt om op groepsniveau de activiteiten van Woestijnvis te overzien. De link tussen Van fraeyenhoven en Woestijnvis is niet ver te zoeken. De 50-jarige manager is een intimus van Wouter Vandenhaute. Beide mannen zijn gepassioneerde fietsers, die onder andere samen een helse tocht over de Mont Blanc ondernamen. Van fraeyenhoven start in juli als zakelijke tegenhanger van de creatieve tandem van Woestijnvis, programmadirecteur Olivier Goris en Erik Watté, de rechterhand van Vandenhaute. Hun job verandert niet, in die zin dat ze de creatieve knowhow die bij Woestijnvis aanwezig is, moeten kanaliseren. Het wordt de job van Van fraeyenhoven om dat creatieve proces ook zakelijk in een zo vloeiend mogelijke structuur te gieten. De nood aan een goed gestructureerd zakelijk proces is nooit groter geweest bij Woestijnvis. Sinds anderhalf jaar bevindt het bedrijf zich in een volledig nieuwe realiteit. Waar het productiehuis jarenlang de hofleverancier van de openbare omroep VRT was, viel die zekerheid weg toen De Vijver met de hulp van de mediagroepen Sanoma en Corelio de zendergroep SBS wist over te nemen.