Belgacom lanceert offensief op telecommarkt

Print
Belgacom lanceert offensief op telecommarkt

Belgacom lanceert offensief op telecommarkt

Belgacom heeft vandaag een nieuw tarievenplan voorgesteld, waarbij de nadruk ligt op eenvoud en aantrekkelijke prijzen. De bedoeling is om nieuwe klanten aan te trekken, bevestigde Dominique Leroy, topvrouw van de consumentenafdeling van het telecombedrijf.
"Het eerste kwartaal stond in het teken van retentie, het behouden van klanten. Maar nu gaat het echt wel om een offensief", luidde het. Ze wilde geen streefcijfers geven. "Dat zal ook afhangen van wat de concurrentie doet", klonk het.

Leroy zei dat sinds de nieuwe telecomwet in voege is, in oktober 2012, er heel wat beweging is op de Belgische telecommarkt. "De klant is veeleisender geworden en heeft ook meer dan vroeger aandacht voor de prijs. De markt is veel volatieler, daar moeten we als bedrijf op inspelen" Belgacom lanceert daarom nieuwe tariefplannen die vanaf 1 april in voege zijn. De klant kan kiezen tussen "smart"-tarieven, als hij gebruikmaakt van een smartphone, of voor "easy"-tarieven, als hij nog met een gsm belt. Elk tarief biedt een onbeperkt aantal sms-en en er wordt geen onderscheid meer gemaakt naargelang het tijdstip of het netwerk. De verhouding smartphone-gsm ligt momenteel op 30 versus 70 procent, maar Leroy zegt dat dit snel evolueert en hoopt dat het aanbod van Belgacom daartoe zal bijdragen. Zo zal het telecombedrijf voor het eerst, als antwoord op het King-Kong-offensief van Telenet, ook gesubsidieerde smartphones en tablets aanbieden. Maar het gaat om een tijdelijk aanbod: enkele tienduizenden toestellen zijn beschikbaar. Eén op de drie Belgische gezinnen heeft nu een smartphone, één op de vijf een tablet. Het dataverbruik ligt in ons land nog relatief laag, op gemiddeld 120 MB per maand. In Luxemburg is dat al 750 MB.