Groene Boulevard

"Dagelijks fiets ik over deze wantoestand tijdens de avondspits. Het is wel duidelijk dat Mr Moors, directeur Wegen en Verkeer Limburg dit niet doet. Hij spreekt over het regulerend werken tussen fietsers, voetgangers, auto's. Hij vergeet hierbij de allesverslindende bussen, zware vrachtwagens die komen leveren in het centrum, gehaaste taxi' s, politievoertuigen met dringende opdrachten, enz.

Stef Govaers - Kuringen

De strook op de Schiervellaan, gebruikt door het verkeer om op de Havermarkt te geraken is zelfs te smal om als fietsers een vrachtwagen of bus te kruisen (wat er wel is voorzien). Als fietser mag ik daar echter niet op het voetpad, wat trouwens met levensgevaarlijke paaltjes is afgebakend. Op de strook tussen de Diesterstraat en de Schiervellaan, weeral zo'n gemengde strook, laat de Stad Hasselt nu ook nog een terras toe van "La vache qui suisse". Maar ja, dit terras spijzigt de stadkas (samen met het terras van de Century, waar het zogezegde fietspad ook het terras dwarst) .

Ik begrijp ook niet goed dat een fietsersbond dit een goed concept vindt. Fietsen deze afgevaardigden wel eens aan de binnenkant van de Groene Boulevard tijdens de spits?

Sinds dit jaar fietst mijn oudste zoon met me mee, maar alleen mag hij dit trajekt niet afleggen (en dit is geen kwestie van vertrouwen in mijn 12-jarige zoon, maar een kwestie van lijfbehoud)."