Solvay is zijn pijl kwijt

Print
Solvay is zijn pijl kwijt

Solvay is zijn pijl kwijt

Solvay neemt een nieuwe start. Het viert dit jaar zijn 150-jarig bestaan, én het onderging met de overname in 2011 van Rhodia een diepgaande transformatie. Dat vraagt om een hertekening intern, maar ook extern. De chemiegroep krijgt dan ook een nieuw logo.

Het nieuwe logo behoudt de S-vorm uit het oude logo, en ook de blauwe kleur. Maar Solvay verliest wel de kenmerkende omgekeerde pijl uit het oude logo. Eén van de redenen is dat in Azië een omgekeerde pijl een negatieve symboliek kent. De chemiegroep ondergaat ook intern een verandering. De grote portfolio aan producten zal worden aangestuurd vanuit een decentrale organisatie, waarbij achttien 'global business units' in vijf divisies zullen worden onderverdeeld. Bedoeling is zo dicht mogelijk bij de markt te staan, vertelt CEO Jean-Pierre Clamadieu. Daarboven komt een uitvoerend comité dat verantwoordelijk zal zijn voor de visie en strategie. Aan het hoofd staat CEO Clamadieu.