Van HandelsCultuur tot Kunstzinnige Koopdagen

Print

Van HandelsCultuur tot Kunstzinnige Koopdagen

Handelaars en ondernemers moeten dag in dag uit hard werken voor de kost. Ook zij voelen de gevolgen van de economische crisis die ieder van ons in de greep houdt. Als lokale overheid is het dan ook belangrijk dat je een programma uitwerkt waarbij deze mensen op tal van manieren ondersteund worden.

“Eén van de projecten die we als S&D op dat vlak naar voor schuiven, is het project ‘HandelsCultuur’”, aldus Luciana Costa en Alexander Denie. “Met dit project willen we meer leven in de handelscentra van onze gemeente brengen. Zo kan er voor ons naast een cultuurbeleid in de culturele centra, ook een zijpoot ontwikkeld worden die cultuur naar deze handelscentra brengt. Het klinkt op ‘t eerste zicht misschien wat onwennig, maar dat is het niet. Het project HandelsCultuur kan gaan van kleine projecten met straattheater of muziek tot de inplanning van Kunstzinnige Koopdagen. Die Kunstzinnige Koopdagen zijn leuke shopmomenten waarbij de handelscentra kunstzinnig worden ingekleed. Denk hierbij aan fototentoonstellingen in de etalages, kunstzinnige zoektochten doorheen het handelscentrum tot bijvoorbeeld het effectief aanwezig zijn van kunstenaars in de winkelstraten of op de terrassen.”