DHL naar Leipzig

Een verrassing kan ik dit niet noemen en Dhr. Neven heeft blijkbaar mijn lezersbrief dd. 22 oktober niet gelezen waarin ik dit scenario reeds voorspelde. Nog even vermelden dat ik reeds een aantal jaren in Duitsland woon en hier wel wat meer meekrijg in de nieuwsberichten dan doorgaans in de buitenlandse pers.

Jos Conaert - Lohr am Main, Duitsland

Daarom nog even deze simpele voorstelling van de feiten in een soortement van algebraische vergelijking:

DHL = Deutsche Post

Deutsche Post = Duitse Overheid (hoofdaandeelhouder)

Duitse Overheid = Regering Schröder

Regering Schöder = Bundesanstalt für Arbeit

Bundesanstalt für Arbeit = 4.200.000 werklozen (cijfers einde oktober)

4.200.000 werklozen = +50% in de "Alte Bundesländer"

Alte Bundesländer = Leipzig

Dus: DHL = Leipzig

Moet er nog zand zijn. Eenvoudiger kan het niet alhoewel niets zo eenvoudig is als het lijkt. Nòg de verschillende Belgische overheden (en ik snap niet dat de Waalse overheid dacht hier nog een kans te maken), nòg de Franse overheid hadden enige kans in dit dossier zonder onacceptabele (en onbetaalbare) compromissen, waarbij me wel van het hart moet dat heel de commotie rond onze nationale luchthaven voor het overgrote deel veroorzaakt wordt door bewoners die er zijn komen wonen nà de luchthaven (wie was er eerst), hoogstwaarschijnlijk omwille van de (lagere) prijzen van de bouwgronden en woningen. Maar dit is volgens mij een totaal andere discussie en heeft met de beslissing van het DHL hoofdkwartier in Frankfurt (lees de hoofdaandeelhouder in Berlijn) niet veel te zien, tenzij een drogreden om de Belgische politiek in dit dossier schaakmat te zetten en de zwarte piet door te spelen.

Al eens geland op Berlin-Tempelhof? Daar taxien de Airbussen en Boeings op loopafstand van de omwonenden gezien deze luchthaven zo goed als in het midden van de stad ligt en dit zonder commentaar van de omwonenden daar men bij het (ver)bouwen van de flats en woningen hiermee rekening gehouden heeft. Voorts hebben mensen die in de buurt van een spoorweg wonen ook geluidsoverlast, maar die hoort men blijkbaar niet klagen. Ikzelf woon op 200 meter van de drukke spoorweg Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - München en hier davert elke 10 minuten (dag en nacht) een personen- of goederentrein voorbij en als je in een flatgebouw op het 7de verdiep woont is dat best even wennen in het begin.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer