Ziekenhuisreclame

Tot wat een reclameplaatje op een ziekenhuisbed kan leiden is onvoorspelbaar. Wat is de volgende stap? Waar gaat dit eindigen?

Remie Timmers - Houthalen-Helchteren

Vinden we bij het volgende bezoek aan het ziekenhuis onze oude en zieke bompa in bed met de volgende tekst op zijn pyama: " Voor volgende week heb ik een voordelig contract met begrafenissen VLUG en RAP." Of: "Voor een aangenaam afscheid laat ik me cremeren bij OVENS VANDEBRANDE." Misschien hangt er binnenkort boven het bed van een pas bevallen moeder een bord : " Voor mijn ruikertje geurig en fijn moet je bij bloemenzaak FLORA zijn." Verdere combinaties en mogelijkheden laat ik over aan de fantasie van de lezer. Hoe zotter hoe liever!

Maar alle gekheid op een stokje: Indien dit binnenkort regel wordt dan is het einde helemaal zoek. Al is het doel voor de gezondheidssector via deze financiële extra's de veraangenaming van het ziekenhuis- of rusthuisverblijf van hun patiënten, voor het merendeel van de potentiële sponsors blijft dit een zuiver commerciële operatie met aan het eind een belastingaftrek . Slotsom: het resultaat is nul.

Laat de overheid daarom de benodigde en verantwoorde centen via de geëigende wegen toekennen en laat deze financiële hokus-pokus liefst achterwege.