Bankkantoren zullen niet verdwijnen

Print

Bankkantoren zullen niet verdwijnen

Bankkantoren blijven fundamenteel voor een goed contact tussen banken en hun klanten, en zullen niet gauw verdwijnen. Dat blijkt uit een enquête uitgevoerd door onderzoeksbureau Deloitte in de zomer van 2008 bij 700 klanten van kleinere bankkantoren.

Meer dan drie kwart van de particulieren, en bijna 90 procent van de bedrijven bezoeken hun bankkantoor minstens één keer per half jaar.

Nochtans zijn veel ondervraagden niet tevreden over de service van hun agentschap en hun huidige bank. Eén op de drie klanten is niet tevreden over het advies dat hij in zijn bankkantoor krijgt. Ook de openingsuren vormen een doorn in het oog: 38 procent van de particulieren en 41 procent van de bedrijven vinden dat hun bank te weinig open is. De studie toont ook aan dat de noden en de gewoonten van klanten enorm variëren over de landsgrenzen heen. Vooral het verschil tussen België en Nederland is groot. Persoonlijk advies wordt meer door Belgische dan door Nederlandse klanten gewaardeerd.