thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Absurditeit verlengd Hasselt-Maastricht

De verbinding die al door generaties politiekers beloofd wordt omdat de bevolking erom vraagt komt er niet zolang de Luikse en Frans/Brusselse geldadel er geen voordeel kan uit puren. Blijven wij (g)Limburgers zo stom - dom is te zacht uitgedrukt - om geen lessen te trekken uit de Fermeture des Charbonages du Limbourg, Endlösung der Niederlassungen

Willy-Paul Carlier - Sint-Truiden

von Ford-Werke te Genk, de inplantingsweigering van EURO-Disney in Lanaken, de sabotage van Zeppelin in Brustem en de Nederlandse Philipsverdwijntruc in Hasselt?

Miljarden kunnen om een TGV-lijn Luik-Parijs te ontwikkelen, te behouden en uit te breiden. Het bewijs van een rendabiliteit tegen elke werkelijkheid in zoals nu bewezen

werd "pour les besoins de la cause" door een interne SNCB-studie opgemaakt. De studie die door Vlaanderen (?) gefinancierd werd was op voorhand ongunstig want zo besteld. Ze werd zelfs niet officieel afgeleverd waar ze hoort. Welke Limburger durft zijn "politieke kop" inzetten dat mits betaling van 1.000.000 € aan een of ander bevriend studiebureau geen volledig tegenstrijdig, en dus wel positief, resultaat wordt bekomen?