© Bart Dewaele
Action ziet omzet met 30 procent stijgen
Terwijl veel retailers zuchten onder de lasten, heeft de Nederlandse groep Action de omzet vorig jaar met maar liefst 30 procent zien stijgen tot 8,9 miljard euro. Dat is vooral te danken aan het openen van nieuwe winkels, en aan meer bezoekers in bestaande winkels die voor een groter bedrag spullen aankochten. In mindere mate speelt het wegvallen van de coronamaatregelen een rol. In 2022 werden er 280 nieuwe winkels geopend. Het totaal komt daarmee op 2.263 winkels in tien landen. Deze maand opende Action de eerste winkel in Slowakije, het elfde land. Action zag ook de brutobedrijfswinst (ebitda) groeien tot 1,2 miljard euro. “Vorig jaar waren vooral producten populair die inspelen op de hoge energieprijzen (plaids, dekens en kaarsen)”, zegt CEO Hajir Haji. (dc)
Hoofdpunten
Patrik Hrosovsky zet KRC Genk met belangrijk doelpunt op weg naar zege: “We kunnen blijven dromen”
Knieblessure Bryan Heynen valt mee: “Emotioneel omdat ik team niet kon helpen”
Ja, het kan nog! KRC Genk houdt zijn kans op vijfde titel gaaf met zege op Club Brugge
ANALYSE. Stef Wijnants: “Tolu zakte zwaar door het ijs, Genk moet volgende week stuk sterker voor de dag komen”
Beste van Plus
Lees meer
Twitter stapt uit vrijwillige EU-gedragscode rond desinformatie
Eerste slimme wijnautomaat in Sint-Truiden: van verrassingspakketten over interactieve wijnuitleg tot afhaling van uw bestelling
Ook Franse supermarktketen Casino wil groot aantal winkels verzelfstandigen
Groen licht voor CO2-slurpende bakstenen van Vandersanden: investering van 25 miljoen